فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2677 روز پیش
بازدید 1030 بدون دیدگاه

طراحی اتاق گیمینگ – بخش دوم

گیمینگ

اتاق گیمینگ

در بخش اول راجع به دکوراسیون با الگو برداری از شخصیت های کارتونی و بازی های ویدیویی برایتان صحبت کردیم، در ادامه می خواهیم نکات بیشتری را برایتان در کمترین زمان ممکن توضیح بدهیم؛ پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این سری مقالات همراه ما باشید.

برخی از افراد از فضاهای شلوغ لذت نمی‌برند و تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا فضایی ساده و در عین حال کاربردی ایجاد کنند. در تصویر بالا، اتاقی را مشاهده می‌کنید که سادگی را نه تنها در رنگ‌ بندی رعایت کرده، بلکه با قرار دادن وسایل در گوشه‌ ها فضایی خلوت را پدید آورده است که نیازهای صاحب اتاق از جمله بازی ویدیویی، تلویزیون و ابزار آلات موسیقی را رفع می‌کند. اما مهم‌ ترین ویژگی این طراحی، می تواند استیکر دیواری منحصر به‌ فرد باشد که به محض ورود به اتاق متوجه آن شوید. با این حال نمی‌توان از مبلمان با کیفیت و زیبایی که گوشه اتاق را اشغال کرده است، چشم‌پوشی کرد. تمامی محصولات چوبی , مبلمان , میز و صندلی , سرویس خواب ترک با قیمت و … را در ایران میز بیابید.

گیمینگ

لازم نیست که طراحی‌ دکوراسیون اتاق‌ های بازی تماما به این سرگرمی هیجان‌ انگیز اختصاص داده شود. در ادامه تصویر هایی با قفسه‌هایی را مشاهده می‌کنید که گنجینه‌ ای از بازی‌ های کلاسیک را در خود جای داده‌ اند. اما ویژگی مثبت این طراحی دکوراسیون، وجود فضای خالی نسبتا زیاد برای تمرکز هرچه بیشتر در هنگام کار و امکان لذت بردن از انجام‌ بازی‌ های مختلف بدون دردسرهای مرسوم در فضاهای نسبتا شلوغ است. همچنین رنگ‌ آمیزی مناسب دیوارها باعث می‌شود که نورپردازی اتاق در طول روز در بهترین حالت ممکن باشد و در هنگام کار کردن با رایانه شخصی مشکل خاصی متوجه شخص نشود. ترکیب اتاق کار و اتاق بازی، موردی است که بارها انواع مختلقی از آن را در طراحی دکوراسیون داخلی مشاهده کرده‌ایم. تصاویر بعدی نیز جزء این دسته محسوب می‌شود. برای آن‌که بین کار و بازی فاصله ایجاد کرده و از حواس‌ پرتی‌ های احتمالی جلوگیری کنید، راه‌ کارهای متعددی پیش‌ روی شما است. اولین اقدام قرار دادن صفحه نمایش مختص کار با زاویه‌ای است که مانع مشاهده صفحه نمایش مختص بازی شود. در بخش کاری اتاق تلاش شده که وسایل و لوازم در ساده‌ترین حالت قرار داشته باشند. اما در بخش بازی شرایط دقیقا برعکس است. در این بخش از لامپ آویزان، پوستر بازی، صفحه نمایش بزرگتر و قفسه‌بندی دیواری و صندلی ارگونومیک استفاده شده است که در کنار هم راحتی زائدالوصفی را بوجود می‌آورند. در ادامه طراحی اتاق گیمینگ بخش سوم  را مطالعه کنید.

گیمینگ

اما داشتن یک اتاق بزرگ با فضای خالی زیاد برای همگان مقدور نیست. در این حالت است که مدیریت فضا و نورپردازی نقش حیاتی پیدا می‌کند. در اتاق‌هایی که فضای نسبتا کوچکی دارند، اگر از نور کافی استفاده نشود، مسلما پس از مدتی آسیب جبران‌ ناپذیری به چشم‌ ها وارد می‌ شود و اگر فضای اتاق بیش از اندازه پرنور باشد بدون شک به تجربه شما از بازی و کار لطمه وارد خواهد شد. در تصاویر مشاهده می‌کنید که چگونه انتخاب صندلی و میز با رنگ تیره، رنگ‌ آمیزی درست دیوارها و تنظیم مناسب نور صفحه‌ های نمایش باعث می‌شود که با تمام تمرکز بتوانید به کار یا انجام بازی‌ های ویدیویی پرداخته و تجربه‌ ای عالی را برای خود رقم بزنید. برخی از بازیکنان ترجیح می‌ دهند که به جای اتاقی پر از وسایل و تجهیزات مختلف، یک اتاق ساده و در عین حال مدرن داشته باشند. در ادامه دو دکوراسیون مختلف مشاهده می‌شود که همگی در عین سادگی تمامی نیازهای مربوط به بازی‌ های ویدیویی شما را رفع می‌کنند. در مدل های بعدی از تجهیزات ساده‌ ای از جمله کمد، صندلی، آباژور و اسپیکر استفاده شده که اگر از کنسول‌ قرار داده شده در کنار صفحه نمایش، پوستر بازی و بازی‌ های قفسه بالای آن چشم‌ پوشی کنیم، به هیچ عنوان نمی‌ توان حدس زد که از اتاق برای مصارف مرتبط با بازی‌ های ویدیویی استفاده می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر طراحی اتاق گیمینگ بخش اول را بخوانید.

مطالعه کنید:  مدرن یا کلاسیک؟

گیمینگ

یکی از تجهیزاتی که لذت انجام بازی‌ های ویدیویی را دو چندان می‌کند، صفحه نمایش بزرگ است. اما اگر به درستی فضای اتاق را مدیریت نکنید، این نوع از صفحه نمایش‌ها نه تنها لذت بازی کردن را سلب کرده، بلکه دست و پاگیر نیز خواهد بود. مشاهده می‌کنید که می‌ توان با محدود کردن وسایل اتاق، همزمان امکان استراحت، کار و بازی را فراهم کرد. این طراحی برای بازی تک‌ نفره و چند نفره قابل استفاده است. با این حال نباید فراموش کرد که در هنگام بازی منبع نور اصلی باید صفحه نمایش باشد و نورپردازی اتاق نباید مانعی در برابر تمرکز بر روی صفحه‌ نمایش باشد. نورپردازی دکوراسیونی که در بالا مشاهده می‌کنید، برای مصارف عادی مناسب است اما به هیچ عنوان برای انجام بازی‌ ها و مشاهده فیلم توصیه نمی‌شود. اما طبقه‌ بندی را نباید فراموش کنید، زیرا پیدا کردن یک بازی خاص در انبوهی از دیسک‌ها و کارتریج‌ ها به مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. اما با جدا کردن قفسه‌ ها و اختصاص دادن هریک از آن‌ ها به محصولات یک کمپانی یا یک سبک خاص به راحتی می‌توانید بازی مورد نظر خود را پیدا کنید. با این روش حتی می‌توانید دیگر محصولات سرگرمی اعم از فیلم و موسیقی را نیز در کنار بازی‌ ها قرار دهید.

گیمینگ

اولین ویژگی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، استفاده از رنگ‌ های شاد و نشاط آور در طراحی دکوراسیون اتاق خواب‌ است. این ویژگی در تصویر بالا و پایین نمود بیشتری دارد. در تصویر بالا استفاده از رنگ آبی و مشتقات آن باعث می‌شود که از حضور در این اتاق لذت ببرید. سبک طراحی در تمامی جنبه‌ های اتاق از کف تا بالشت ها را در بر گرفته است. اما هر قدر که این دکوراسون زیبا باشد، بدون حضور یک سخت‌ افزار مرتبط با بازی‌ های ویدیویی کامل نیست. اگر از دنبال‌ کنندگان جدی و با سابقه بازی‌ های ویدیویی باشید، مسلما گنجینه‌ای پر از دیسک‌ های بازی‌، کارتریج‌ ها، کنسول‌ ها و دیگر تجهیزات مرتبط با این سرگرمی لذت‌ بخش را در اختیار دارید. اگر از آن دسته بازیکنانی هستید که حتی حاضر نیستید کنسول‌ های سوخته را دور بیاندازید، بهترین راه‌ کار برای حفظ سال‌ ها وقت و هزینه، تبدیل کردن اتاق شخصی به یک کتابخانه بازی‌ ها است. برای این منظور می‌توانید از انواع کمد ها، قفسه کتاب و دیسک‌ ها استفاده کرده و برخی از اجسام را به دیوار متصل کنید. شاید استفاده از بالای پنجره برای قرار دادن وسایل هوشمندانه نباشد، اما اگر با معضل کمبود فضا روبرو باشد، از کوچکترین فضاها هم چشم‌ پوشی نمی‌ کنید. برای تزئین اتاق هم می‌توانید مانند تصویر بالا از پوستر، لوگو، میز عسلی و مجسمه‌ های مختلف بهره ببرید.

گیمینگ

برخی از بازیکنان ترجیح می‌ دهند که در اتاق خواب به بازی مشغول نبوده و مکان دیگری را برای این امر در نظر بگیرند. اما این دلیل بر آن نمی‌شود که دکوراسیون اتاق خواب بدون هیچ‌گونه خلاقیت و عناصر مرتبط با بازی‌ های ویدیویی باشد. با این که در این دست اتاق خواب‌ ها بخشی از فضا توسط نمایشگر، تجهیزات بازی و قفسه‌ های پر از بازی اشغال نمی‌ شود، می‌ توان از امکانات رفاهی بیشتری استفاده کرد. در پایین‌ ترین تصویر دکوراسیونی را مشاهده می‌ کنید که استفاده از رنگ‌ های شاد در آن به خوبی مشهود است. این نوع از دکوراسیون به دلیل نوع رنگ‌ بندی وسایل و استفاده از بازی‌ کلاسیک در تزئین اتاق برای کودکان و در کنار سرویس خواب ، میز تحریر و دیگر وسایل شان بسیار مناسب است. اتاق‌ های منزل تنها مکانی نیستند که امکان استفاده از آن‌ ها به عنوان اتاق مخصوص بازی وجود دارد. حتی زیر زمین خانه هم چنین پتانسیلی را دارد و با کمی هزینه می‌ توان آن را به اتاق مخصوص سرگرمی بی‌ نظیر تبدیل کرد. همانطوری که می بینید، به دلیل فضای بزرگی که زیر زمین در اختیار شما قرار می‌ دهد، می‌ توانید تجهیزاتی را در آن جای دهید که امکان استفاده از آن‌ ها در بسیاری از خانه‌ ها وجود ندارد. همچنین این نوع از اتاق سرگرمی مناسب بازی‌ های دسته‌ جمعی بوده و با استفاده از ویدئو پروژکتور و میز بیلیارد می‌توانید با دوستان‌ تان به بازی و سرگرمی مشغول شوید.

مطالعه کنید:  دکوراسیون بهاره

گیمینگ

اگر دکوراسیون پایین مناسب افراد کم سن و سال است، دکوراسیون بالا نیز به مذاق افراد بزرگتر خوش خواهد آمد. رنگ‌ بندی دیوارها و وسایل اتاق در عین‌ سادگی در هماهنگی کامل با یکدیگر به سر می‌ برند و به زیبایی نشانگر علاقه صاحب این اتاق به بازی‌ های ویدیویی است. بالای تختخواب بایستی تصویری از شخصیت بازی قابل مشاهده باشدکه رنگ نارنجی آن با بالشت ها و روتختی هم‌رنگ، هماهنگ باشد. در مجموع می‌ توان گفت که طراح این اتاق با ساده نگه‌ داشتن دکوراسیون و در عین حال استفاده از عناصر بازی، هنر و استعداد خود را به زیبایی هرچه‌ تمام تر به نمایش گذاشته است. اگر از آن دسته بازیکنان مرفه هستید که قصد دارید تمام دارایی‌ های خود را صرف بازی‌ های ویدیویی کنید، تصویر بالا نظر شما را جلب خواهد کرد. در این دکوراسیون علاوه بر لذت بصری، از نظر سمعی نیز تجربه‌ای فوق‌العاده برای شما رقم می‌ خورد. ویژگی خاص این دکوراسیون تقارن در تمامی آیتم‌ های اتاق است. به دلیل وجود صفحه نمایش بزرگ، این اتاق نیاز به منبع نور خاصی ندارد و تنها برای کاهش خطرات مربوط به چشم، می‌توان از نور ملایم آباژور استفاده کرد. همچنین برای لذت بیشتر از صوت و تصویر، استفاده از مبل دایره‌ ای توصیه می‌شود.

گیمینگ

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضای اداری را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

 

امتیاز محتوا
-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز