فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2697 روز پیش
بازدید 919 بدون دیدگاه

تاثیر رنگ در معماری داخلی – بخش اول

رنگی

معماری داخلی

تاثیر رنگ در معماری داخلی و همینطور تاثیر آن بروی حالت و احساس انسان از جمله موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته می شود و به همین خاطر این موضوع برای افراد زیادی، حتی افراد تحصیل کرده و متخصص، مبهم و نامشخص است. همانطور که می دانید بیشتر رنگ ها حداقل یک حالت احساسی مخصوص به خودشان را دارد. مثلا رنگ سیاه عموما به حالت های احساسی غم و روزهای تاریک زندگی مربوط می شود در حالی که زرد رنگی شاد و پرانرژی است. اگر با انگشترهای نشانگر حالت کارکرده باشید اندکی به این موضوع آشنایی دارید. انگشترهای نشانگر حالت طوری طراحی شده اند که رنگشان براساس کم و زیاد شدن دما، تغییر می کند. دمای بدن شخص مستقیما روی انگشتر اثر گذاشته و رنگ آن را تغییر می دهد، بنابراین از روی رنگ انگشتر حالت روحی فرد تعیین می شود.شما رنگ دکوراسیون خود را با سرویس خواب و یا مبلمان و میز ناهار خوری خود میتوانید ست کنید.همچنین خرید اینترنتی میز ناهار خوری را در ایران میز میتوانید انجام دهید.

فرقی نمی کند که به این انگشترهای نشانگر حالت (که بنام انگشترهای جادویی نیز شناخته می شوند) معتقد هستید یا خیر، حتما می دانید وضعیتی مشابه هم در معماری و دکوراسیون داخلی برقرار است. در این پست قصد داریم رابطه بین تاثیر رنگ ها بر روی احساسات افراد و همینطور تاثیر رنگ در معماری داخلی را بررسی کنیم تا مشخص شود که آیا واقعا این دو موضوع به یکدیگر ربطی دارند یا خیر. خواهید دید که برخی رنگ ها در معماری داخلی هیچ رابطه ای با حالتی که بر روی انسان ایجاد می کنند ندارند.

رنگی

از رنگ مشکی شروع می کنیم، هنگامی که انگشتر جادویی را نپوشیده باشید، رنگ آن سیاه است اما بعداز پوشیدن، امکان دارد رنگ سیاه ظاهر شود. در چنین شرایطی اگر رنگ سیاه بروی انگشتر ظاهر شود، نشانه حالت منفی و استرس گونه شخص است. اما در معماری داخلی سیاه رنگی بسیار مهم و معتدل کننده است. سیاه باعث سنگین شدن فضا و همینطور لوکس دیده شدن دکوراسیون داخلی می شود. هر چه میزان استفاده از رنگ سیاه در دکوراسیون داخلی بیشتر باشد فضا رمانتیک تر بنظر خواهد رسید؛ برای مثال می توان به نقش یک صندلی راحتی مشکی و زیبا و یا مبلمان مشکی در فضای اتاق نشیمن اشاره کرد که بشدت می توانند فضای خانه را تغییر دهند. بنابراین در مورد رنگ سیاه، تاثیر رنگ در معماری داخلی با حالتی که روی روان شخص ایجاد می کند کاملا متضاد است و هیچ تاثیر بدی روی خلق و نو نمی گذارد.

رنگی

در انگشتر جادویی اگر رنگ سفید ظاهر شود، نشانگر خستگی و گیجی شخص است. در دکوراسیون داخلی، سفید (تمام مجموعه های رنگ سفید) رنگی گشایش دهنده است. از لحاظ بصری سفید باعث روشن دیده شدن و همینطور بزرگتر دیده شدن فضا می شود. بعلاوه از آن جایی که رنگ سفید کاملا خنثی و بی تاثیر بوده، هر رنگی که روبرویش قرار بگیرد سریعا خود را نشان می دهد، به همین جهت هم هست که انتخاب اول بسیاری از خانه دارها رنگ سفید است. هم با رنگ های دیگر خوب همراه می شود و هم فضا را بزرگ نشان می دهد. گفتنی است که محبوب ترین رنگی که در تمام دنیا برای دکوراسیون تختخواب، کمد و دراور، روتختی و … بکار برده می شود رنگ سفید و رنگ شیری است

مطالعه کنید:  خانه تان را نیلی چیدمان کنید!

رنگی

رنگ خاکستری هم عمدتا نشانگر حالت ترس و درماندگی در وجود شخص است. اما موضوع تاثیر رنگ در معماری داخلی کاملا خلاف این را اثبات می کند. خاکستری بهترین انتخاب برای خانه هایی با سبک طراحی مدرن و معاصر یا امروزی است. خاکستری بعنوان محبوب ترین رنگ خنثی شناخته می شود. این رنگ کمی از سفید گرم تر بوده و از رنگ قهوه ای نیز سردتر است. تناژهای مختلف رنگ خاکستری (مایل به قرمز برای گرمی و مایل به آبی برای سردی بیشتر) تاثیر گذاری این رنگ را بسیار افزایش می دهد. به همین خاطر استفاده از آن بعنوان رنگ زمینه یا حتی رنگ اول در خانه برای هر اتاقی توصیه می شود. استفاده از رنگ های تند مانند قرمز و بنفش در کنار خاکستری می تواند ترکیبی بی نظیر را برایتان خلق کند برای مثال می توانید ترکیب میز کامپیوتر خاکستری و صندلی ارگونومیک قرمز و یا صندلی سفید را تصور کنید.

رنگی

رنگ سبز نشان دهنده حالت فعال و صلح آمیز در انسان است. دقیقا مانند همین شرایط نیز در دکوراسیون داخلی برقرار است. از آنجایی که سبز یکی از رنگ های مهم طبیعت است، نشانه ای از تازگی، هوشیاری، زندگی و رضایت را در خود دارد. تناژهای روشن رنگ سبز مانند سبز مایل به زرد یا سبز فسفری و لیمویی، انرژی بیشتری به فضا می دهد، اما این رنگ ها خیلی قوی هستند و سریعا چشم ها را به خود جلب می کنند، بنابراین ممکن است فضا را شلوع نشان دهند در صورتی که سایه های تیره رنگ سبز، فضا را سنگین تر و رسمی تر نشان می دهند. به همین خاطر توصیه می شود رنگ سبز روشن را فقط زمانی استفاده کنید که محیط خانه خیلی روشن و نورانی باشد در غیر اینصورت بایستی از یک آباژور زیبا در دکوراسیون تان استفاده کنید تا زیبایی و جذابیت فضایتان کماکان حفظ شود.

رنگی

آبی نشانگر حالت زیادی مانند شادی، عشق و نیرومندی است. در موضوع تاثیر رنگ در معماری داخلی، آبی نیز چنین شرایطی را ایجاد می کند، البته شدت این احساسات با توجه به تناژ رنگ فرق خواهد داشت. مثلا آبی روشن باعث آرامش روح و روان می شود در حالی که آبی تیره وقار خاصی به فضا و همینطور شخص می دهد. بهترین بخش برای استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون، پس از دیوار ها، استفاده از آن برای صندلی میز ناهارخوری است چرا که تفاوت و تمایز آن باعث ایجاد تمرکز فراوان و جذابیت برای فضا می شود. در ادامه تاثیر رنگ در معماری داخلی بخش دوم را بخوانید.

رنگی

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضای اداری را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

امتیاز محتوا
-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز