فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2717 روز پیش
بازدید 878 بدون دیدگاه

کابینت به سبک ایرانی

آشپزخانه

انواع کابینت

کابینت به سبک ایرانی در آشپزخانه های امروزی تغییر و تحول زیادی نسبت به گذشته پیدا کرده اند چرا که در گذشته اغلب از کابینت های فلزی و چوب طبیعی استفاده میشد اما امروزه شاهد حضور طرح های ام دی اف و های گلاس هستیم که در اغلب آشپزخانه های امروزی و در انواع مدل های آشپزخانه ایرانی حضور دارند. طرح درب کابینت یکی از مهم ترین فاکتورهای دکوراسیون داخلی آشپزخانه شناخته می شود بنابراین باید در انتخاب آن دقت زیادی بخرج دهید. البته در کنار اهمیت بالای کابینت در آشپزخانه، قیمت ها آنها نیز در زمره یکی از گرانترین اجزای آشپزخانه قرار می گیرد. از طرح های ساده و مدرن گرفته تا طرح های پیچیده کلاسیک تنوع بسیار زیادی در کابینت ها وجود دارد به طوری که برای هر سلیقه ای حتما یک مدل مناسب و در خور پیدا خواهد شد. در ادامه با طرح هایی آشنا خواهید شد که تمامی سبک ها را به رنگ های مختلف و زیبا در بر گرفته تا برای هر دکوراسیونی مناسب باشند. با مشاهده شکل های زیر دید روشن تری نسبت به سبک طراحی کابینت های آشپزخانه خواهید داشت. هم چنین با انتخاب مناسب ترین طرح و مدل کابینت های آشپزخانه تان، می توانید نسبت به انتخاب وسایلی چون میز ناهارخوری و صندلی اون اقدام بنمایید. میز ناهار خوری , میز تلویزیون , تخت خواب و … در ایران میز به راحتی میتوانید خریداری کنید.

آشپزخانه

طرح کابینتی که در زیر مشاهده می کنید یکی از محبوب ترین طرح بین خانه دارهای امروزی است. درب این کابینت ها از چند قطعه تشکیل شده و مانند کابینت های مدرن یک تکه و صاف نیست. حاشیه درب از چندین قطعه تشکیل شده و یک پنل صاف و ساده در مرکز قرار گرفته که قطعه آخر را تشکیل می دهد. محبوبیت زیاد این کابینت ها تا حدی به خاطر ظاهر ساده آنهاست که تقریبا در هر دکوراسیونی قابل استفاده است، از سبک های امروزی گرفته تا کلاسیک، با ایجاد تغییر در رنگ، نوع چوب و همچنین دستگیره ها می توانند از وجود چنین طرح هایی بهره ببرند. صندلی اوپن با رنگ مناسب می تواند بهترین گزینه برای تکمیل زیبایی این مدل از کابینت ها باشد و در کنار آن بایستی از میزان نور و روشنایی کافی برای بهبود فضای آشپزخانه استفاده کرد.

آشپزخانه

یکی از مدل کابینت هایی که امروزه در آشپزخانه های ایرانی رواج یافته است طرحی موسوم به لوورد است. پنل های چوبی باریک و جدا از هم که به صورت افقی کنار یکدیگر قرار می گیرند و معمولا در پنجره های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند اما نصب چنین طرح هایی در کابینت های آشپزخانه جذابیت و جلوه بسیار زیبایی به آن می دهد. قیمت این نوع کابینت ها بسیار گران است اما شک نکنید این قیمت زیاد ارزشش را دارد. در بعضی کابینت های لوورد بین پنل های باریک چوبی فاصله ای کمی وجود دارد که آنها را برای تهویه لوازم قرار گرفته در داخل بسیار مناسب می کند. در آشپپزخانه های کوچک استفاده از میز ناهارخوری جمع و جور بسیار مرسوم بوده و می تواند به زیباتر شدن آشپزخانه کمک کند اما در آشپزخانه های با متد دکوراسیون جزیره ای نمی توان از میز ناهارخوری استفاده کرد چرا که فضایی برای قرار دادن میز ناهارخوری و صندلی های آن باقی نمی ماند.

مطالعه کنید:  راهکار هایی برای افزایش دادن میزان نور فضا

آشپزخانه

اما می رسیم به پر استفاده ترین طرح کابینت به سبک ایرانی؛ کابینت صاف و تخت که به اسم کابینت های مدرن نیز شناخته می شوند. مدلی ساده و شیک با پنل های کاملا صاف بدون کوچکترین جزئیات در طراحی که آنها را برای دکوراسیون های ساده و کمینه گرا بسیار مناسب می کند. بسیاری از درب های صاف این کابینت ها در طرح های دکوراتیو لمینتی یا چوبی عرضه می شود لمینت قیمت کمتری نسبت به مدل های چوبی داشته و تنوع بیشتری از رنگ ها و سایه های گوناگون درمقابل مصرف کننده قرار می دهند. از لمینت و جنس ملامینه برای ساخت انواع میز تلویزیون  ، میز عسلی و جلومبلی و حتی میز کامپیوتر نیز استفاده می شود.

آشپزخانه

مدل های کلاسیک بیشتر در خانه های قدیمی مشاهده می شد و متاسفانه میزان استفاده از آنها امروزه بسیار کاهش یافته است. البته شاید یکی از دلایل این امر را قیمت بسیار بالای آنها دانست اما بهر حال در خانه های لوکس و گران قیمت هم چندان استفاده ای از آنها نمی شود. از آن جایی طرح های حاشیه ای کابینت های کلاسیک داخل فریم کابینت صورت می گیرد، برخلاف کابینت های مدرن و امروزی که در بیرون فریم قرار می گیرند، همه چیز باید به دقت اندازه گیری شده و درست طراحی شود در این غیر اینصورت ممکن است تزیینات حاشیه کابینت ها با یکدیگر همسان و هم شکل نباشد. در کنار آشپزخانه ی کلاسیک و لوکس بایستی از مبلمان زیبا و همینطور آباژور و ساعت ایستاده ی لوکس و کلاسیک استفاده کرد تا تمامی بخش های خانه به خوبی دکور و چیدمان شوند. نشیمن های مدرن و سنتی در دکوراسیون خانه تان بسیار کاربردی است.

آشپزخانه

و در نهایت می رسیم به مدل های ترموفویل یا همان ام دی اف که تقریبا در تمام خانه های امروزی حضور پر رنگی دارند. تخته فیبر چوبی که در شرایط دمایی و حرارتی بالا توسط روکشی پلاستیک مانند پوشیده شده و تمام خلل و فرج آن پر می شود. کابینت های ام دی اف مستحکم و خوش قیمت هستند و در عین حال تنوع شکلی بسیار زیادی دارند، از طرح های شبیه چوب گرفته تا های گلس و تک رنگ، در این مدل ها به وفور دیده می شود. مشکل اصلی کابینت های ام دی اف نیاز به مراقبت بالای آنهاست چرا که هنگام خرابی، تعمیر آنها تقریبا غیر ممکن است. در برخی مدل ها از روکش ملامینه و پی وی سی برای ضد آب کردن ورقه ی ام دی اف استفاده می شود و از آن برای ساخت میز تحریر، میز تلفن، جاکفشی و کمد و دراور استفاده می شود.

آشپزخانه

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضای اداری را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید.

با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

امتیاز محتوا
-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز