فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz.com 10 روز پیش
بازدید 68808 بدون دیدگاه

ویژگی ها و اندازه تخت خواب یک نفره

یکی از کالاهای اساسی در طراحی دکوراسیون یک اتاق، تخت خواب بوده که انتخاب آن به‌ دلیل تنوع بالا دشوار شده است. برای داشتن یک خواب راحت و به دنبال آن، شادی و نشاط در طول روز، باید مکانی مناسب برای خوابیدن ایجاد کرد.

برای خرید تخت‌خواب یک نفره باید با ویژگی‌های مختلف آن کاملا آشنا شد و متناسب با نیاز محصولی ایده‌آل تهیه کرد. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با ویژگی ها و اندازه تخت خواب یک نفره بیش از پیش آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را با شما به اشتراک بگذاریم.

تخت خواب یک نفره مناسب با ابعاد استاندارد و فاصله مشخص از سطح زمین می تواند در خواب آرام افراد تاثیر بسزایی داشته باشد. امروزه مدل های بسیاری از تخت خواب یک نفره اسپرت وجود دارد که با متریال های متفاوت و رنگ و طرح گوناگون مورد توجه انواع سلیقه ها قرار می گیرد. در سایت ایران میز به راحتی میتوانید مشخصات و قیمت تخت خواب یک نفره فلزی را به راحتی مشاهده کنید.

تخت خواب چیست؟

خواب راحت و مفید یکی از مهمترین عوامل برای سلامتی هر فرد است. هر شخصی تقریبا بین ۶ تا ۸ ساعت در شبانه روز را باید بخوابد. برای خوب خوابیدن می بایست بستر مناسبی فراهم باشد که امروزه تخت خواب های یک نفره یا چند نفره با جنس های متفاوتی در دسترس است که می توان خریداری نمود. یکی از مهمترین معیارها در انتخاب تخت خواب تک نفره اندازه آن است.

اندازه استاندارد تخت خواب یک نفره در کشور‌های مختلف با توجه به جثه ساکنان آن متفاوت است. تفاوت در ابعاد تخت خواب دلایل دیگری نیز می تواند داشته باشد که از جمله آن تزییناتی است که روی قاب تخت خواب یک نفره صورت می گیرد و همین طور طول و عرض تخت خواب یک نفره و اندازه تشک آن است. رایج ‌ترین شکلی که برای تخت خواب یک نفره اغلب مورد قبول است، مستطیل است. اما امروزه تخت خواب‌ های دایره ای شکل نیز وارد بازار شده است که طرفداران خاص خود را نیز دارد.

تخت خواب یک نفره

تخت خواب یک نفره و اهمیت آن

به دلیل این که امروزه اغلب خانواده‌‌ ها مشکلاتی از قبیل کمبود فضا در آپارتمان محل زندگی خود دارند، تخت خواب های یک نفره کوچکتر از اندازه استاندارد تولید شده اند که بیشتر مقبول واقع شوند اما استفاده از این تخت‌ یک نفره علی رغم زیبایی هایی که ممکن است در دکوراسیون داخلی اتاق داشته باشد ممکن است آسیب های غیر قابل بازگشتی را به همراه آورد.

لازم به ذکر است که تخت های غیر استاندارد از لحاظ بی نظمی محیط هم تاثیرگذار هستند. تخت استاندارد به منظور ایجاد راحتی و حس خوشایند و خوابی آرام است که کوچک بودن تخت نتیجه ای معکوس را همراه خواهد داشت و سبب بی خوابی و کسلی فرد می شود. از این رو بهتر است که با دانستن اندازه مناسب برای تخت خواب یک نفره حتی الامکان از اندازه استاندارد آن استفاده نمود.

ارتفاع در تخت خواب یک نفره

بر اساس تحقیقات بسیاری که صورت گرفته است ارتفاع مناسب تخت خواب تاثیر بسیاری بر روی راحتی شخص هنگام خوابیدن دارد. برخی از کارشناسان عقیده دارند که استفاده از تخت خواب‌هایی که ارتفاع کمی از سطح زمین دارند یا تخت هایی که زیر آن از کشو استفاده شده است مناسب نیستند زیرا انرژی مورد نیاز در هنگام خواب در اطراف آن جریان ندارد. ارتفاع تخت یک نفره از لحاظ زیبایی در دکوراسیون داخلی اتاق نیز اهمیت ویژه ای دارد به عنوان مثال در اتاق خواب هایی که سقف بلندی دارند بهتر است از تخت‌هایی استفاده شود که ارتفاع بیشتری دارند و بلندتر هستند. البته امروزه تخت یک نفره با ارتفاع کوتاه تر بیشتر مد نظر طراحان دکوراسیون داخلی است.

ابعاد استاندارد تخت خواب یک نفره

تخت خواب‌ یک نفره سایزهای متفاوتی دارد که مشتری ممکن است بر اساس ابعاد اتاق که در نظر دارد آن را سفارش بدهد، اما به طور کلی اغلب تخت یک نفره دارای طول ۲۰۰ سانتی‌متر و عرض‌های متغیر مانند ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰ یا ۱۴۰ سانتی متر می باشد. اما به طور کلی اگر می خواهید تخت خواب یک نفره با سایز استانداردی داشته باشید، استاندارد در تخت خواب‌های یک نفره، طول ۲۰۰ سانتی متر، عرض ۹۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۳۵ سانتی‌متر می باشد که نکته مهم درباره سایز تخت‌های یک نفره جثه فرد مورد نظر نیز می باشد.

مطالعه کنید:  کار هایی که باید بعد از خریدن یک خانه ی نسبتا قدیمی انجام دهید

به عنوان مثال اگر فردی جثه نسبتا بزرگتری دارد بهتر است که عرض بیشتری برای تخت خواب یک نفره در نظر گرفته شود و تخت استاندارد یک نفره با ابعاد ذکر شده نیز مناسب افرادی با جثه متوسط است.

طول

با توجه به اینکه معمولا اکثر افراد قدی کمتر از ۲ متر دارند، به همین دلیل برای همه تخت‌ها طول استاندارد همان ۲۰۰ سانتی متر در نظر می‌گیرند. اگر فردی قدی بیش از دو متر داشته باشد، باید یک تخت خاص با طول مشخص سفارش دهد تا برای او تهیه شود.

عرض

افراد زیادی در طول شب و در هنگام خواب، عادت به غلتیدن دارند و به همین دلیل انتخاب عرض مناسب برای تخت خواب نیز بسیار اهمیت دارد. همانطور که گفتیم عرض ۹۰ سانتی‌متر یک اندازه استاندارد است اما می‌تواند برای بزرگسال، کودک، دوقلو و دوقلوی بزرگ اندازه دیگری نیز به عنوان اندازه استاندارد در نظر گرفت.

برای جلوگیری از اسپاسم عضلات لازم است عرض تخت متناسب با نیاز فرد باشد. در خرید تخت خواب می‌توانید از مشاورین مجموعه در رابطه با این موضوع اطلاعات جامعی دریافت کنید. در ادامه عرض استاندارد با توجه به برخی نکات را برای شما ذکر می‌کنیم.

عرض ۹۰ مناسب کودک

اکثر کودکان جثه‌ای نزدیک به هم دارند که برای این جثه‌های معمولی، عرض ۹۰ سانتی‌متری می‌تواند اندازه استاندارد باشد. این کودکان در این تخت‌ها خواب راحتی را تجربه می‌کنند و می‌توانند در آن بغلتند. در صورتی که جثه کودک بزرگ باشد می‌توان تصمیم دیگری در این باره گرفت.

عرض ۱۰۰ یک نفره

برای افرادی با جثه معمولی، تخت با عرض ۱ متر (۱۰۰ سانتی متر) و طول ۲ متر (۲۰۰ سانتی متر) مناسب است. توجه داشته باشید که این اندازه از تخت خواب‌ها بیشترین فروش را دارند و معمولا طراحی‌های مختلفی از سوی برندهای مختلف روی این سایز انجام می‌شود.

عرض ۱۲۰ مناسب دوقلو

این سایز از تخت‌ها را به اصطلاح یک و نیم نفره نیز می‌نامند که اغلب افرادی که جثه بزرگتری نسبت فرد معمولی دارند، انتخاب می‌کنند. عرض ۱۲۰ سانتی متری را می‌توان برای کودکان دوقلو با جثه معمولی انتخاب کرد چراکه در بازار به این سایز استاندارد دو قلو می‌گویند.

عرض ۱۴۰ دوقلو بزرگ

تخت‌های یک و نیم نفره بزرگ برای دوقلوهای بزرگ با عرض ۱۴۰ بهترین گزینه خواهد بود. اصطلاح تخت دوقلوی بزرگ را برای این سایز اختصاص داده‌اند و البته باید خاطر نشان کرد که افرادی با وزن خیلی بالا برای راحتی خودشان باید این ابعاد را انتخاب کنند.

ارتفاع

بر خلاف باور برخی از افراد، ارتفاع تخت نیز در داشتن خواب راحت بسیار اهمیت دارد. ارتفاع استاندارد برای همه تخت‌ها ۳۵ سانتی متر است اما این اندازه می‌تواند در طراحی‌های مختلف متغیر باشد. به عنوان مثال برای مدل‌های دو نفره برخی از برندها ارتفاع ۴۰ الی ۴۵ را در نظر می‌گیرند. بدیهی است که برای دوطبقه ارتفاع به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

تخت خواب

تشک مناسب برای تخت یک نفره

تشک‌هایی که برای تخت خواب یک نفره تهیه می شوند اغلب دو سایز دارند. طول تشک‌ها اغلب ۲ متر است که برای تخت های نوجوان ممکن  است دارای طول ۱۸۰ سانتی متر نیز باشند. بعلاوه عرض تشک ها نیز بنابر آنچه استاندارد تخت خواب یک نفره در نظر گرفته شد ۹۰ سانتی متر است. در هتل‌ها و بیشتر مراکزی که برای اقامت مسافران اتاق مهیا می کنند.

اغلب از سایز استاندارد تخت خواب یک نفره به عنوان سایز استاندارد استفاده می شود که برای آن نیز از تشک یک نفره استاندارد آن نیز استفاده می‌کنند. این سایز تشک، برای کودکان و افرادی که اندام متوسط دارند مناسب است. سایز دیگری که برای تشک های یک نفره در نظر گرفته شده است عرض ۱۲۰ سانتی متری آن است که این سایز اغلب برای افرادی که جثه بزرگ و درشت هیکل هستند مناسب است و یا برای مادرانی که به همراه فرزند خود می خوابند نیز مناسب است.

مطالعه کنید:  راهنمای خرید تخت خواب سلطنتی

قیمت تخت خواب یک نفره

قیمت تخت خواب های یک نفره بر اساس جنس آن و ابعاد آن متفاوت است. اغلب جنس تخت خواب یک نفره چوبی و یا ام دی اف است که انواع فلزی آن مانند فرفورژه ها هم در دسترس هستند که می توانید بر اساس سلیقه خود هر یک را انتخاب کنید. قیمت تخت خواب یک نفره معمولا متغیر است که هر یک با توجه به متریال به کار رفته در آن، نوع چوب آن و همین طور ارتفاع و طول و عرض تخت محاسبه می شود. در بسیاری موارد نیز سرویس های خواب تک نفره موجود است که به همراه دراور و کشو در کنار تخت خواب یک نفره به فروش می رسد و مناسب برای دکوراسیون داخلی اتاق است.

تخت خواب یک نفره دخترانه و پسرانه

طرح تخت خواب یک نفره برای کودکان و نوجوانان می تواند در زیبایی و جذابیت دکوراسیون اتاق خواب تاثیر بگذارد. قبل از اینکه بخواهید برای انتخاب مدل تخت خواب یک نفره فرزند خود اقدام کنید بهتر است که ابعاد اتاق خواب را به خوبی در دست داشته باشید و تخت خوابی با ابعاد و اندازه مناسب اتاق با توجه به طرح های دخترانه و پسرانه آن انتخاب کنید.

علاوه بر اندازه تخت خواب یک نفره که باید هماهنگ با ابعاد اتاق خواب باشد، مدلی که انتخاب می کنید نیز بسیار اهمیت دارد. طرح تخت خواب بهتر است که با دکوراسیون اتاق هماهنگی داشته باشد. تخت خواب یک نفره معمولا از جنس چوبی، ام دی اف و یا فرفورژه هستند که بر اساس سلیقه و بودجه خود هر یک را می توانید انتخاب کنید.

تخت خواب یک نفره اسپرت

راهنمای خرید تخت خواب یک نفره از فروشگاه ایران میز

با توجه به اینکه تخت خواب یک کالای اساسی برای اتاق خواب محسوب می‌شود، در خرید آن بهتر است به نکات مهم توجه کنید. نباید در خرید کالای خواب عجله کنید و باید با حوصله بررسی‌های لازم را انجام دهید تا بهترین گزینه را برای منزل خود به ارمغان ببرید.

توجه به متریال تخت از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه داشت؛ نوع چوبی، فلزی، ملامینه و چرم در این مورد باید بررسی شوند. ابعاد تخت خواب یکی دیگر از نکات مهم است که ما در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم و اندازه استاندارد را برایتان شرح دادیم.

ما در فروشگاه ایران میز برای تخت خواب یک نفره تنوع بسیار بالایی در نظر گرفته‌ایم تا هر کس با توجه به سلیقه خود بتواند گزینه‌ای عالی را انتخاب کند. در ادامه به چند مورد از مدل‌های فروشگاه اشاره می‌کنیم تا شما بتوانید در دسته‌بندی محصولات برای کس باطلاعات بیشتر بر روی هر کدام زوم بیشتری داشته باشید.

  • آچیلا
  • آرتیک
  • تامیلا
  • هزار
  • چکاوک
  • آروچ
  • آرمان
  • و ده ها مدل دیگر

مورد مهم دیگر در خرید این کالا، توجه به قیمت است که برای اکثر خریداران پارامتر مهمی تلقی می‌شود. قیمت تخت خواب یک نفره در فروشگاه میز ایران کاملا اقتصادی در نظر گرفته شده تا اکثر افراد بتوانند به‌راحتی محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

ما در این مجموعه همه تخت‌ها را خودمان تولید می‌کنیم و ضمانت کیفیت داریم. شما می‌توانید در واتساپ با شماره ۰۹۳۰۲۳۰۸۴۸۴ برای مشورت در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را از مشاورین دریافت کنید.

سوالات متداول

ابعاد استاندارد تخت خواب یک نفره چیست؟

برای تخت یک نفره طول ۲ متر و عرض ۹۰ سانتی متر و ارتفاع ۳۵ سانتی متر استاندارد است.

چه عرضی برای تخت خواب دو قلو مناسب است؟

برای دو قلوی با چثه متوسط عرض ۱۲۰ سانتی متر و برای دو قلوی بزرگ عرض ۱۴۰ سانتی متر مناسب است.

تخت خواب یک و نیم نفره چه عرضی دارد؟

این تخت ها عرض ۱۲۰ سانتی متری دارند.

4.4/5 - (10 votes)
-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز