فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2757 روز پیش
بازدید 624 بدون دیدگاه

نور پردازی اتاق نشیمن – قسمت دوم

نور پردازی

انواع نور پردازی

در بخش اول سری مقاله های ” نور پردازی اتاق نشیمن ” به بررسی رنگ نور ها و تاثیر هرکدام از آنها را بر فضای اتاق نشیمن پرداختیم و نحوه ی انتخاب دو طیف گسترده ی سرد و گرم را به خوبی برایتان توضیح دادیم. در ادامه می خواهیم به تاثیر زاویه نور و نحوه ی قرار گیری هر یک از وسایل نور پردازی در بهترین مکان در فضای اتاق نشیمن بپردازیم. اگر می خواهید درباره ی نکات نور پردازی فضایتان بیشتر بدانید و یا به دنبال ایجاد تغییراتی زیبا در فضای منزلتان هستید، بهتر است با ما همراه باشید تا در کمترین زمان ممکن، مهم ترین روش ها و متد های مورد استفاده توسط متخصصین دکوراسیون را به شما آموزش بدهیم. در بخش های مختلف ایران میز میتوانید مشخصات و قیمت سرویس خواب چوبی و آباژور را به راحتی بیابید.

نور پردازی

زاویه نور و میزان روشنایی

زاویه قرار گیری لوازم نور پردازی می تواند در سه حالت تنظیم شود؛ نور پردازی از سقف، نورپردازی میانی و نور پردازی از کف. که با توجه به سبک اجرایی در هر فضا، هر یک از این متد ها می توانند کاربردی باشند و یا ترکیبی از آنها را به خوبی در فضای اتاق نشیمن اجرا کرد. بسته به وسایلتان و سبک دکوراسیون تان می توانید از سبک نور پردازی ترکیبی، دوتایی و یا تک بعدی استفاده کنید که در ادامه کاربرد و ویژگی های هرکدام را به خوبی برایتان توضیح می دهیم.

نور پردازی

نور پردازی میانی

مهم ترین وسیله برای نور پردازی میانی را می توان آباژور بیان کرد به گونه ای که کاربرد و تنوع شکل های آباژور، آن را به محبوب ترین و شناخته ترین کالای نور پردازی تبدیل کرده است. در نور پردازی میانی، تمرکز و محل پخش نور در محدوده ی ۷۰ تا ۱۶۰ سانتیمتر قرار می گیرد. این نوع از تمرکز نور می تواند میزان روشنایی مورد نیاز شما را هنگامی که بر روی مبل نشسته اید و یا بر روی مبلمان تختخوابشویتان در حال استراحت کردن هستید تامین کند و حتی می تواند نور زمینه را برای مطالعه و استراحت کردن بر روی صندلی راک و یا صندلی راحتی تان فراهم کند. این سبک از نور پردازی بیشتر جلوه ی رومانتیک داشته و می تواند گرمی و صمیمیت را به فضای شما هدیه کند. استفاده از آباژور های ایستاده و رومیزی بایستی با رعایت برخی نکات انجام شود. برای مثال بهتر است آباژور رومیزی خود را بر روی یک میز نسبتا بلند مانند میزعسلی و جلو مبلی قرار دهید و آباژور ایستاده تان را طوری قرار دهید که انعکاس آن حداقل بر روی یک دیوار قابل مشاهده باشد.

نور پردازی

نور پردازی از سقف ( عمودی از بالا به پایین )

نورپردازی عمودی به عنوان یک از تاثیر گذار ترین روش های تامین روشنایی و میزان درخشندگی فضای خانگی است و کاربرد آنبرای روشن تر نشان دادن دیوار ها و طرفین اتاق هاست و در برخی موارد از آنها برای روشن تر کردن زمینه ی یک قاب نقاشی و یا یک اثر هنری استفاده می شود که برای این منظور از لامپ های هالوژن استفاده ی فراوانی می شود. این نوع از لامپ ها علاوه بر اینکه میزان روشنایی قابل توجه و متمرکزی را به فضا می بخشد، تراز مصرف انرژی بالایی داشته و می توانند هزینه ی بیشتری را برای بهای برق مصرفی به شما متحمل کنند. پشنهاد می کنیم اگر می خواهید در حاشیه اتاق نشیمن تان از این نوع از لامپ ها استفاده کنید، بهتر است در قسمت بالای میز تلویزیون تان از این نوع ورپردازی استفاده نکنید چرا که انعکاس نور در صفحه ی تلویزیون می تواند شما را خسته کند و یا باعث کمتر دیده شدن کیفیت تصویر تلویزیون شود. در ادامه نور پردازی اتاق نشیمن بخش سوم  را مطالعه کنید.

مطالعه کنید:  دکوراسیون سیاه و سفید مخصوص فصل زمستان

نور پردازی

در بخش های بعدی به بررسی متد های نور پردازی خواهیم پرداخت، اگر می خواهید اطلاعات خود را درباره ی نور پردازی را بیشتر کنید، بهتر است با سری بعدی این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی نکات را برایتان به خوبی توضیح بدهیم.

نور پردازی

همچنین می توانید با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین وسایل دکوراسیون تان را از فروشگاه اینترنتی ایران میز تهیه کنید تا با ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان و همینطور پرداخت در محل وسایل مورد نظرتان را به سادگی تحویل بگیرید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز