فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2787 روز پیش
بازدید 850 بدون دیدگاه

نور پردازی اتاق نشیمن – قسمت اول

نور پردازی

تاثر نور در دکوراسیون

میزان روشنایی و زاویه نور های موجود در فضای داخلی همواره مورد اهمیت بوده و این موضوع تنها به دکوراسیون فضای داخلی منازل محدود نمی شود و در بخش های دیگر مانند دکوراسیون و طراحی داخلی اداری، تجاری، صنعتی، عمومی و … با بیشترین دقت ممکن انجام می پذیرد چرا که نتیجه ی نورپردازی، می تواند بر تمامی بخش های آن فضا تاثیر مثبت و یا منفی خود را بگذارد. از این رو، در این مقاله با بررسی نورپردازی فضای خانگی و تاثیرات آن بر زیبایی فضا با شما همراه خواهیم بود و چندین روش و ترفند را برایتان توضیح خواهیم داد.میز تلویزیون ارزان و دیگر محصولات را در ایران میز بیابید.

نور پردازی

رنگ نورپردازی

طیف های مختلف رنگی و همینطور تنوع بسیار زیادی از رنگ ها وجود دارد که می توانید در فضایتان بکار ببرید. معنای بکار گیری یک رنگ در فضا، لزوما استفاده از یک وسیله مانند مبلمان یا میز ناهارخوری با آن رنگ مورد نظر در فضایتان نیست، بلکه منظور از استفاده کردن یک رنگ می تواند بکار گیری لامپ، آباژور، لوستر و… با نوری مشابه طیف رنگی مورد نظر شماست. بهتر است با توجه به گرمی و سردی رنگ ها، نسبت به انتخاب مناسب ترین طیف رنگی برای فضایتان اقدام کنید. اگر بیشتر طرفدار رنگ های گرم هستید و غالب وسایلتان رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی و یا زرد دارند، بهتر است از طیف رنگی گرم استفاده کنید و با لامپ های هالوژن زرد رنگ فضایتان را دکور کنید و از آباژور با رنگ های طیف زرد، نارنجی و قرمز استفاده کنید.

نور پردازی

در صورتی که از طیف رنگی گرم استفاده می کنید، بهتر است مبلمان، جلومبلی و میز عسلی، بوفه، میز تلویزیون و دیگر وسایل تان مانند مبلمان تختخوابشو و ساعت ایستاده تان را از طیف رنگی قهوه ای انتخاب کنید. اگر نمیخواهید فضایی یکنواخت داشته باشید که در آن تمامی وسایل یک رنگ هستند، می توانید از رنگ سفید برای برخی وسایل تان استفاده کنید چرا که رنگ سفید به عنوان یک رنگ پایه و تقریبا بی اثر می تواند در این باره به شما کمک شایانی بکند. رنگ های گرم می توانند به شما در افزایش هیجان، انرژی و میزان صمیمیت فضا کمک کنند، اما بهتر است در استفاده از این رنگ ها زیاده روی نکنید، چرا که بکار گیری بیش از حد رنگ های گرم می توانند چشم های هر بیننده ای را خسته کرده و از جذابیت فضایتان بکاهد و فضایتان را کوچکتر نشان بدهد.

نور پردازی

از طرفی رنگ های سرد مانند آبی، سبز و بنفش می توانند در بزرگتر به نظر رسیدن فضایتان شما را همراهی کنند. این طیف رنگی گسترده که در فضاهای عمومی مانند بیمارستان ها و ادارات کاربرد فراوانی دارند، سبب ایجاد آرامش در فرد شده و همین موضوع می تواند بر میزان رضایت افراد از آن مرکز تاثیر مثبت بگذارد. همین موضوع درباره ی دکوراسیون فضای خانگی نیز صادق است به طوری که رنگ های سرد باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شوند و آرامش و یکنواختی را به بیننده القا می کنند اما همچنین احساس سردی و تنهایی را نیز به افراد منتقل می کنند از این رو بهتر است در انتخاب و بکار گیری این طیف رنگی در فضایتان تعادل را رعایت کرده و از زیاده روی کردن و استفاده ی بیش از حد آنها در فضایتان بپرهیزید. در فضاهایی با رنگ غالب و رنگ پایه سرد، می توانید از یک صندلی راک زیبا با رنگ قهوه ای، قرمز و یا زرد استفاده کنید تا از یکنواخت شدن فضا بکاهید و با ایجاد تضاد، زیبایی فضایتان را بیشتر از قبل به نمایش بگذارید. در ادامه ی این سری مقاله ها با نام ” نور پردازی اتاق نشیمن ” شما را با دیگر ویژگی های نورپردازی و نکات آن آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر نورپردازی اتاق نشیمن بخش دوم را بخوانید.

امتیاز محتوا
مطالعه کنید:  مبل راحتی بخرم یا مبل کلاسیک؟
-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز