فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2675 روز پیش
بازدید 991 بدون دیدگاه

طراحی اتاق گیمینگ – بخش سوم

گیمینگ

مدل های اتاق گیمینگ

در بخش های اول و دوم ” طراحی اتاق گیمینگ ” با اشاره به برخی نکات مهم و تاثیر گذار سعی بر آن داشتیم تا شما را هرچه بهتر با مدل های دکوراسیون مدرن و به روز آشنا کنیم و اما در این بخش قصد داریم نکات دیگری را به گفته هایمان اضافه کنیم و در نهایت جمع بندی را در اختیارتان قرار دهیم؛ پس از شما می خواهیم با ما همراه باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین های علم دکوراسیون مناسب اتاق گیمینگ را در اختیارتان قرار دهیم. برای علاقه‌مندان پرشور بازی‌های ویدیویی و دیگر محصولات حوزه سرگرمی، طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق مختص بازی تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش است. در مدل بالا مشاهده می‌کنید که چگونه هر بخش از اتاق با وسایلی که هر یک تاریخچه و داستان خاص خود را دارند، تزئین شده است. وسایلی که طیف گسترده‌ای از مجسمه‌هایی با ابعاد بزرگ تا پوسترهای متعدد را در برمی‌گیرد. در عین شباهت کلی هر دو دکوراسیون، تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. در دکوراسیون پایین مشاهده می‌کنید که با جای‌گیری درست لامپ‌ها نه تنها نور لازم تامین شده، بلکه توجه هر فردی که برای اولین بار وارد اتاق می‌شود به پوسترها و مجسمه‌ها جلب می‌شود. تمامی محصولات چوبی و دکوراسیون خود همانند خرید میز ناهار خوری , مبلمان , سرویس خواب , تخت خواب , آباژور و … میتوانید در ایران میز بیابید.

گیمینگ

اگر از بازیکنان باسابقه باشید از تجربه بازی‌های کلاسیک و آرکید در کنار بازی‌های مدرن استقبال خواهید کرد. در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که استفاده همزمان از بازی‌های پینبال، میز بیلیارد و مجسمه‌هایی از فیلم‌های مشهور کارخانه هیولاها و جنگ ستارگان، باعث می‌شوند که ساعت‌ها بدون توجه به گذر زمان به بازی و سرگرمی یک‌نفره یا با دوستان بپردازید. نورپردازی و چینش درست منابع نوری همواره یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی طراحان دکوراسیون بوده و هست. اما همین المان می‌تواند عامل بروز خلاقیت در ذهن این دسته از طراحان باشد. یکی از راه‌های خلاقانه تامین نور لازم استفاده از وسایلی است که هدف اولیه آن‌ها عمل‌ کرد به عنوان منبع نور نیست. همانطوری که در بالا می‌بینید، صفحه‌های نمایشگر متعدد و آباژور های زیبا به خوبی توانسته‌ اند از پس نورپردازی اتاق برآمده و با رنگ‌های مختلف جلوه خاصی به آن ببخشند. با این حال نمی‌توان تنها بر روی نور صفحه‌های نمایش تکیه کرد، زیرا تنها به عنوان منبع نور فرعی قابل استفاده است. دیگر فاکتور مهم در این نوع دکوراسیون چینش مناسب صفحه‌های نمایشگر است. این فاکتور در اتاق‌هایی که با معضل کمبود فضا روبه‌رو هستند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله طراحی اتاق گیمینگ بخش دوم را مطالعه کنید.

گیمینگ

استفاده از زوایای خاص و فضاهای نامعمول، در حالی که برای اکثر طراحان یک چالش محسوب می‌شود، امکان به رخ کشیدن خلاقیت را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند. در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که طراح چگونه از دیوار شیب‌ دار اتاق برای قرار دادن صفحه نمایش استفاده کرده است. این طراحی دکوراسیون در عین استفاده از عناصر دکوراسیون مدرن، از اصول سنتی نیز پیروی کرده است. همچنین نباید رنگ‌آمیزی بدون اشکال سفید و آبی دیوارها را فراموش کرد. در اغلب موارد تنها مکان مناسب برای تجربه بازی‌های ویدیویی اتاق خواب است. شرایط دکوراسیون سمت چپ نیز به همین منوال است. اولین نکته‌ های که در این طراحی به چشم می‌خورد، تصویر نسبتا بزرگ است که عمق بصری این فضای کوچک را به حداکثر رسانده و تخت قرار داده شده روبه‌رو صفحه نمایش است. این دکوراسیون نه‌ تنها جلوه‌ای زیبا به اتاق می‌بخشد، بلکه به واسطه قرارگیری تجهیزات بازی و راحتی و دیگر وسایل مانند صندلی ارگونومیک می شود و باعث ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش در شما خواهد شد.

مطالعه کنید:  طراحی داخلی با چوب و رنگ های شاد

گیمینگ

بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی، در زمره طرفداران مجموعه «جنگ ستارگان» نیز قرار می‌گیرند. اگر شما هم جزء این دسته از بازیکنان هستید، بدون شک از نورپردازی اتاق با استفاده از شمشیرهای نوری این مجموعه استقبال می‌کنید. تصور کنید، دو شمشیر بر روی دیوار و شمشیرهای قرار داده شده، به خوبی از پس وظیفه خود که بی‌نیاز کردن اتاق از منبع نور دیگری است، بر می آیند. علاوه بر این استفاده از شمشیرهایی با نورهای متفاوت جلوه خاص و در عین‌حال زیبایی به اتاق می‌بخشد. اما آیا برای اثبات علاقه به سری جنگ ستارگان تنها چند شمشیر کافی است؟ مطمئنا جواب خیر است. با استفاده از پوسترها، مجسمه‌ها و دیگر اشیای مربوط به این مجموعه می‌توانید دکوراسیون خود را کامل کنید. طراحی دکوراسیون براساس یک تم یا یک علاقه‌مندی در برخی موارد به یک چالش سخت و دشوار تبدیل می‌شود. در ادامه مشاهده می‌کنید که رنگ آبی موجود در پوستر متصل شده به دیوار به عنوان کلیت دکوراسیون در نظر گرفته شده و بسیاری از جنبه‌های اتاق یعنی مبلمان، رنگ‌آمیزی دیوارها، پرده‌ها و چراغ‌ها براساس این رنگ انتخاب شده‌اند. اما استفاده از تک رنگ آبی بدون شک تنها برای مدت کوتاهی جذاب خواهد و پس از مدتی خسته‌کننده می‌شود. به همین منظور با استفاده از رنگ‌های متفاوت در جنبه‌های جزئی نه تنها جلوه‌ای متفاوت به اتاق بخشیده می‌شود، بلکه به میزبان حسی از نشاط القا می‌کند.

گیمینگ

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن دقت کرد، امکانات و ویژگی‌های اتاق و فضای داخلی است. وجه اشتراک مدل های بالا، استفاده از نور خورشید برای روشنایی و در نتیجه کاهش هزینه‌ برق است. دیگر وجه اشتراک بین این دکوراسیون‌ها بهره‌گیری از رنگ سفید در رنگ‌آمیزی دیوارها و وسایل اتاق مانند میز عسلی و جلو مبلی است. اما نباید از یاد برد که قرار دادن صفحه نمایش در مکان نامناسب و در نتیجه تابش نور خورشید به آن، مسلما به تجربه شما از بازی‌های ویدیویی لطمه می‌زند. در تمامی موارد طراح دکوراسیون تلاش کرده که اصول مینیمال را رعایت کند و علاوه بر ایجاد محیطی ساده و زیبا، تجربه گیمینگ فوق‌العاده‌ای را رقم بزند. مهم‌ترین ویژگی دکوراسیونی که باعث شگفت زده شدن شما خواهد شد، چینش دایره‌ای مبلمان به منظور جلب تمام توجه و حواس به صفحه نمایش و صدای بازی خواهد بود. به دلیل وجود سه اسپیکر در اطراف صفحه نمایش و چند اسپیکر در پشت مبلمان راحتی و یا مبل تختخوابشو تان باعث می‌شود که در هنگام بازی حقیقتا صدای فراگیر را تجربه کنید. دیوارهای نامعقول به خوبی با نوع قرارگیری صفحه نمایش و چیدمان مبل‌ها تطابق داشته و به هیچ عنوان تجربه بازی را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهند. استفاده از رنگ‌های متناقض سیاه و سفید در رنگ‌آمیزی دیوارها و مبلمان جلوه زیبایی به اتاق می‌بخشند.

گیمینگ

در برخی از منازل، اتاق نشیمن و اتاق بازی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که دکوراسیون اتاق با هدف تمرکز بر روی تلویزیون و نه برای انجام بازی‌های ویدیویی طراحی شده است. اما برای اضافه کردن بازی‌های ویدیویی به این دکوراسیون، تنها کافی است که یک میز و صندلی و یک رایانه شخصی در گوشه اتاق قرار دهید. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دکوراسیون می‌توان به استفاده از لامپ‌های رنگی در پشت صفحه نمایش و یک چراق پایه‌دار اشاره کرد. با بهره‌گیری از وسایل جانبی از جمله هدفون می‌توان بدون ایجاد مزاحمت برای اعضای خانواده به انجام بازی‌های ویدیویی پرداخت.

مطالعه کنید:  انتخاب صندلی اداری استاندارد

گیمینگ

جمع‌بندی

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق بازی می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها باشد. گزینه‌های بسیاری پیش‌روی شما قرار دارد؛ می‌توانید اتاق را براساس یک بازی یا سبک خاص طراحی کنید. از آنجایی که بسیاری از بازیکنان مدت زیادی از ساعات زندگی خود را در اتاق بازی می‌گذرانند، بدون شک این مکان ارزش صرف وقت و هزینه‌ برای هرچه زیباتر کردن آن را دارد. مسلما بودجه تمامی بازیکنان یکسان نیست، اما خلاقیت این مانع را از سر راه برمی‌دارد. به این دلیل که در اتاق‌های بازی، صفحه نمایش نقش اصلی را بر عهده دارد، می‌توانید از انواع و اقسام وسایل از جمله منابع نور برای هدایت تمرکز افراد به سمت آن استفاده کنید. اما اگر اتاق شما دارای پنجره است، بهره‌گیری از نور خورشید به عنوان یک منبع نور طبیعی و رایگان را فراموش نکنید.

گیمینگ

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضای اداری را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

امتیاز محتوا
-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز