فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2789 روز پیش
بازدید 772 بدون دیدگاه

سال نو، خانه ی نو!!!

سال نو

طراحی خانه

ممکن است سری مقالات ” سال نو ” را دنبال کرده باشید و یا به دنبال روش و متدی سریع، کارآمد و موثر برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب، اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و یا تمام فضای خانه تان باشید؛ پس با ما همراه باشید چرا که در این بخش از سری مقالات ” سال نو ” به بررسی ویژگی های مهم دکوراسیون و چیدمان زیبای فضای خانگی شما را همراهی کنیم. اگر می خواهید به طور مجزا درباره ی دکوراسیون اتاق خواب، چیدمان مدرن آشپزخانه و دکوراسیون اتاق نشیمن اطلاعات بیشتری داشته باشید، می توانید به وبلاگ ایران میز مراجعه کرده و روش های گوناگون را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید. میز ناهار خوری و دیگر وسایل چوبی را در ایران میز بیابید.سال نو

رنگ و طرح دیوار ها

انواع رنگ ها

رنگ های موجود در فضا غالبا به دو دسته ی رنگ های غالب و رنگ های نقطه ای و کوچک تقسیم می شوند که این دو دسته همواره با یکدیگر در ارتباط اند و در بسیاری از متد ها تشخیص شان به سادگی صورت می پذیرد؛ چرا که رنگ غالب به طور معمول بیش از ۷۰ درصد از فضا را پوشش می دهد و بقیه پوشش رنگ فضا را رنگ های جزئی و متمایز کننده تشکیل می دهند. برای انتخاب رنگ غالب فضایتان بهتر است قبل از هر کاری ابتدا سری به کمد لباس هایتان بزنید؛ اگر لباس هایی که رنگ ها نارنجی، قرمز و زرد دارند، در کمد لباس هایتان بیشتر از لباس هایی هستند که رنگ های آبی، بنفش، خاکستری و نوک مدادی دارند؛ به شما پیشنهاد می کنیم از رنگ های تند و گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی برای دکوراسیون و استفاده به عنوان رنگ غالب فضایتان استفاده و در غیر اینصورت اگر این رابطه بر عکس می باشد بایستی از رنگ های بژ، کرم، سفید و خاکستری، رنگ غالب فضایتان را انتخاب کنید چرا که اگر از رنگ های تند و گرم استفاده کنید، در دراز مدت چشم هایتان خسته شده و ماندن در آن فضا برایتان کسل کننده و غم انگیز خواهد بود. از سوی دیگر، افرادی که رنگ های تند و گرم را نمی پسندند، بهتر است از رنگ های بیس و پایه و یا رنگ های سرد استفاده کنند، چرا که این طیف گسترده رنگی می تواند رضایت آنها را جلب کند و با استفاده از آن طیف رنگی می توانند فضای خانه شان را دکور کنند.

سال نو

تضاد

بر خلاف تصورهای قدیمی مبنی بر اینکه استفاده از رنگ های مختلف در کنار یکدیگر می تواند گیج کننده و نامناسب بنظر بیاید، امروزه دکوراتورها از رنگ های کاملا بی ربط برای دکور کردن دیوار های یک فضا استفاده می کنند و با استفاده از قانون ها و روش های مدرن فضایی فوق العاده را خلق می کنند. برای مثال ممکن است بخواهید دیوار اتاق خواب فرزندتان را طراحی کنید و با استفاده از رنگ ها قصد ایجاد نشاط و گرمی را در فضای اتاق خواب فرزند دلبندتان ایجاد کنید، در اینصورت رنگ های نارنجی و بنفش می توانند با استفاده از تضادی که دارند گرمی و سردی را به فضایتان القا کنند؛ که از طرفی یک دیوار و یا بخشی از دیوار قصد بزرگتر و سرد تر نشان دادن فضا را دارد ( بنفش ) و از طرف دیگر بخشی از دیوار و یا دیواری که رنگ نارنجی دارد، گرمی و حس جمع و جور بودن فضا را به بیننده القا می کند که این تضاد ویژگی ها در نهایت به هر چه زیباتر شدن فضای اتاق خواب می انجامد و محدوده ی انتخاب و سبک انتخاب وسایلی مانند تختخواب، کمد و دراور، میز تحریر و میز کامپیوتر را برای شما تا حد امکان وسیع تر خواهد کرد.در سال نو , آشپزخانه نو نیز داشته باشید.

مطالعه کنید:  شناخت میز و صندلی ناهارخوری با کیفیت

سال نو

ترکیب های رنگی

به طور معمول افراد سعی دارند رنگ غالب فضا را در محدوده ی ۶۰ الی ۷۰ درصد کل فضا تنظیم کنند، برای مثال دیوار ها به گونه ای طراحی می شوند که ۶۰ الی ۷۰ درصد فضا را رنگ غالب پوشش بدهد. اما این روش علاوه بر اینکه قدیمی بوده، امروزه کارایی چندانی ندارد و متخصصین دکوراسیون سعی بر این دارند تا فضاهای مختلف را بر اساس قانون ۶۰ – ۳۰ – ۱۰ طراحی کنند. اساس کار این قانون به این صورت است که تنها ۶۰ درصد از رنگ فضا را رنگ غالب در بر می گیرد و ۳۰ درصد از آن را به وسیله ی رنگ غالب دوم پوشش می دهند. در این میان، تنها ۱۰ درصد از رنگ فضا با استفاده از رنگ های خاص و لوکس پوشیده می شود و در صورتی که طراحی و انتخاب رنگ این بخش به خوبی انجام بگیرد، دکوراسیون فضای داخلی فقط و فقط به زیبایی و کیفیت کالاهای موجود در آن وابسته می شود؛ برای مثال اگر فضای اتاق نشیمن باشد، می توان آن را با انتخاب هوشمندانه و دقیق مبلمان، آباژور، جلومبلی و میز عسلی، ساعت دیواری و ساعت ایستاده و… به زیباترین شکل ممکن دکور و چیدمان کرد.

امتیاز محتوا
-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز