فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2881 روز پیش
بازدید 2010 بدون دیدگاه

روش های مدرن برای متحول کردن راه پله ی خانه تان

وسایل تزیینی هماهنگ

راه پله

راه پله، فضایی فراگیر، که تقریبا در هر خانه ای وجود دارد و در بسیاری از موارد، افراد برای دکور کردن آن از اصول مناسب استفاده نمی کنند و در نتیجه فضایی عجیب و نامطلوب ایجاد می کنند که می تواند دکورا و چیدمان دیگر نقاط فضا را زیر سوال ببرد و باعث کم شدن زیبایی فضایتان شود. اگر شما هم با دکور کردن راه پله ی خانه تان دچار مشکل شده اید و یا می خواهید ایده های جدید و مفید را یاد بگیرید و سپس در صورت تمایل آن ها را در فضایتان بکار ببندید، پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید چرا که این مقاله به سادگی و در نهایت سرعت و دقت شما را تا داشتن دکوراسیونی زیبا برای راه پله تان همراهی می کند. در نظر داشته باشید که میز تلویزیون و دیگر محصولات چوبی را در ایران میز میتوانید خریداری کنید.

وسایل تزیینی هماهنگ

بهتر است راه پله تان را به تنهایی دکور نکنید و از وسایل تزیینی مناسب مانند یک صندلی راک و یک کتابخانه در کنار آن و برای بهبود فرآیند دکوراسیون تان استفاده کنید و از ایده های جدید بهره ببرید تا فضایتان متحول شود. برای مثال آیا تا بحال به فکر شماره گذاری پله هایتان افتاده اید؟ این ایده حتی انگیزه ی ذهن شما را بیشتر می کند و شما را ترغیب می کند که از پله ها بالا بروید. اگر نمی خواهید این روش را به عنوان یک روش طولانی مدت استفاده کنید، می توانید از نوشته هایی از جنس برجسب استفاده کنید. توجه داشته باشید که مرز زیبایی دکوراسیون تان، به مرز خلاقیت شما محدود می شود و هرچه از ایده های جدید و خلاقانه تری برای فضایتان بهره بگیرید نتیجه ی بهتر و زیباتری را شاهد خواهید بود.

دیواره ی عمودی پله

دیواره ی عمودی پله

دیواره های عمودی پله بسیار در معرض دید هستند به گونه ای که وقتی از پلکانی بالا می روید، قبل از هر چیزی، دیواره ی عمودی پله ها را می بینیدچرا که تمرکز شما بر روی بالا رفتن است و بکار گیری طراحی مناسب برای این دیواره می تواند به نفع شما و فضایتان تمام شود. یکی از روش های متحول کردن دیواره ی عمودی پله هایتان، استفاده از رنگ های مختلف است؛ چرا که کنتراست رنگ ها باعث ایجاد یک جاذبه برای بیشتر و بهتر دیده شدن می کند. در کل شما چیزی را روبرویتان باشد واضح تر از اشیایی که در زیر پایتان و یا بالای سرتان قرار دارند خواهید دید و چه خوب است که از این مزیت به نفع پیدمان تان استفاده کنید مثلا قرار دادن یک کتابخانه ی مدرن دقیقا روبروی پله ها یا در محدوده ی دید موثر آنها، می تواند یک ایده ی بسیار مناسب و زیبا باشد.

دیواره ی افقی پله

دیواره ی افقی پله

در برخی موارد می توان با ایجاد تضاد رنگی، مهم ترین بخش یک پله را بخش افقی و قسمتی در نظر گرفت که شما پاهایتان را بر روی آن می گذارید. یکی از مناسب ترین رنگ هایی که برای ایجاد این تضاد به شما کمک می کنند رنگ های سفید و مشکی هستند به گونه ای که اگر همزمان رنگی که برای سطح افقی پله استفاده می کنید را برای بخش رویی نرده ی پلکان تان بکار ببرید، تاثیرش انکار ناپذیر خواهد شد این زیبایی با قرار دادن یک صندلی کوچک مانند یک باکس به حداکثر میزان خود می رسد و اگر این راه پله به سمت اتاق کودک تان است، می توانید از باکس های کودکانه در فضا بهره ببرید.

مطالعه کنید:  روش های ایجاد فضایی دلپذیر برای مطالعه و کار در خانه تان

طبقه ی پایین

طبقه ی پایین

بیشترین اهمیت را در دکوراسیون راه پله می توان به زاویه دید آن از پایین دانست. اگر اتاق خواب فرزندتان پایین تر از سطح معمول خانه است و بین این دو سطح پله وجود دارد، می توانید با استفاده از طرح هایی که فعالیت ذهنی فرزندتان را افزایش می دهد، اقدام به طراحی دکور این پلکان کنید. برای مثال اگر بعد از اتمام پله ها، یک میز تحریر قرار دهید، برای طراحی پله ها می توانید از علائم ریاضی، انواع فرمول های کوتاه و یا یک شعر زیبا استفاده کنید و جالب است بدانید که این کار تا حد بسیار زیادی فضای ورودی و خروجی اتاق فرزند دلبندتان را تغییر خواهد داد و به تقویت حافظه ی او نیز کمک شایانی خواهد کرد.

خط های منظم

خط های منظم

آیا تا بحال به زمین های دو و میدانی توجه کرده اید که چگونه خط کشی های منظمی دارند؟ خب، چرا این طرح و یا طرح های منظم دیگری را بر روی پله هایتان اجرا نکنید؟ دیگر وقت آن رسیده که جمله هایی مانند: “ممکن است نتیجه ای زیبا نداشته باشد” و یا “نمی توانم آن را با بقیه ی اجزای خانه هماهنگ کنم” را کنار بگذارید اما این دلیل بر این نمی شود که از یک طرح مناسب برای دکوراسیون تان استفاده نکنید بلکه باید طرح انتخابی تان را با خلاقیت و نوآوری زیباتر و کامل تر کنید. این ایده ی خط های منظم بیشتر برای راه پله های اصلی و ورودی کاربردی است. برای مثال اگر از رنگ و طرح آبی برای پله هایتان استفاده می کنید، بهتر است از رنگ قهوه ای برای نرده ها و یا جاکفشی تان بهره ببرید.

نور پردازی

نور پردازی

مبحث نورپردازی راه پله و پلکان ها، به قدری مهم است که گاهی می توان یک پلکان ساده را تنها با یک مدل نورپردازی مناسب تبدیل به شیک ترین را پله ی دنیا کرد. این موضوع در اتاق نشیمن با نصب لوستر های زیبا و درخشان و یا انواع آباژور به سادگی حل و فصل می شود اما درباره ی راه پله ها گفتنی است که با استفاده از لامپ های نئون و هالوژن در کناره های راه پله و با فواصل مناسب، می توانید این مزیت را به نفع خودتان در اختیار داشته باشید.

دکور خانه به همراه نوجوان شاید برایتان جالب توجه باشد.

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز