فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2579 روز پیش
بازدید 811 بدون دیدگاه

انتخاب کتابخانه با کیفیت

کتابخانه

اگر چه امروزه همه ی ابعاد زندگی الکترونیکی شده اند و حتی کتاب هم به صورت الکترونیکی قابل خرید و خواندن است، اما حداقل در این یک مورد هیچ چیز نمی تواند جای کتاب های واقعی را بگیرد. کتابخانه دیواری چوبی برای اتاق نشیمن خانه دار هایی که همه اعضای ساکن در آن، کتابخوان بوده و علاقه زیادی به مطالعه دارند یکی از اجزای ضروری دکوراسیون است. البته این روش برای همه توصیه می شود چرا که همه را ترغیب به خواندن و مطالعه می کند. وقتی کتابخانه ای چوبی و شیک در اتاق نشیمن قرار بگیرد و تمام قفسه هایش پر از کتاب هایی با موضوعات مختلف باشد، حتی مهمان ها نیز کنجکاو می شوند برخی کتاب ها را مطالعه کنند. بوی کاغذ کتاب های چاپی و بوی جوهر چیزی است که خیلی ها را شیفته خود می کند. به همین خاطر هنوز هم هستند افرادی که اصلا سمت نسخه های دیجیتال نمی روند. حال با وجود یک کتابخانه دیواری چوبی بزرگ آن هم در اتاق نشیمن، همه اعضای خانواده در طول زندگی و در هر زمانی مطالعه کرده و اطلاعات و فهم و درک خود را به میزان زیادی افزایش می دهند. واقعا در جوامع بشری، هیچ چیز مانند کتاب نمی تواند موجب افزایش درک، فهم و دانایی یک فرد شود. بنابراین حتی برای آنهایی هم که زمان مطالعه پایینی دارند، استفاده از چنین روشی به شدت توصیه می شود. شکل های زیر ایده های خوبی برای الهام گیری به شما مخاطبان ایران میز معرفی خواهند کرد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه ی چیدمان مناسب کتابخانه با نقاط مختلف و اجزای متفاوت اتاق نشیمن و اتاق خواب رابرایتان بیان کنیم. در کنار یک کتابخانه زیبا و شیک در اتاق خواب خود نیاز به تخت خواب خوب هم دارید که هر دو را در ایران میز میتوانید یافت کنید.

کتابخانه

یکی از بهترین مکان ها برای نصب کتابخانه های بلند کف تا سقف در اتاق نشیمن هایی با پلان باز است، خصوصا اگر خانه دوبلکس باشد، کنار یا اطراف راه پله بهترین راه برای نصب کردن کتابخانه ی چوبی پلکانی است. از خود پله می توان بعنوان نردبانی برای دستابی به کتاب های قرار گرفته در ردیف های بالای استفاده کرد. اگر راه پله شکلی قدیمی داشته یا با کمبود فضا روبرو هستید، در این صورت فضای زیر پله بهترین مکان برای نصب کتابخانه دیواری چوبی خواهد بود. در کنار یک کتابخانه ی شیک و جذاب بایستی حداقل یک صندلی مناسب و ارگونومیک برای مطالعه نیز وجود داشته باشد تا افراد بتوانند با راحتی هرچه بیشتر به مطالعه بپردازند. اتاق نشیمن محلی برای لم دادن و استراحت در اوقات بیکاری و فراغت است. حال اگر در این بین به جای تماشای تلویزیون و برنامه های سرگرم کننده، خود را با کتاب مشغول کنیم که عالی خواهد شد. یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن کتابخانه های بزرگ در اتاق نشیمن دقیقا دیوار پشت مبلمان راحتی یا میز تلویزیون است. کافی است کمی مبل راحتی را جلو بکشید و پشت آن را به کتابخانه دیواری چوبی تمام قد و کتاب های رنگارنگ تزیین کنید. نگران جا هم نباشید کتابخانه های باریک فضای بسیار کمی اشغال می کنند. جالب است در باره یک اتاق نشیمن ایرانی مطالبی بدانید که در این مقاله میتوانید بخوانید.

مطالعه کنید:  چیدمان مدرن و صنعتی اتاق خواب

کتابخانه

بجای قرار دادن کتابخانه بعد از کامل شدن طرح اتاق نشیمن، اگر در حال بازسازی یا ساختن منزل تان هستید، می توانید با استخدام یک فرد حرفه ای و کار بلد، کتابخانه را به صورت توکار و جزئی از معماری داخلی اتاق نشیمن بسازید. مدل های توکار به خوبی این موضوع را نشان می دهند. اطراف تلویزیون کاملا با قفسه های کتابخانه احاطه می شود و هر طرف را که نگاه کنید، کتاب های مورد علاقه خود را خواهید دید. البته چنین طرحی برای افراد عاشق کتاب یا به قول معروف کرم کتاب مناسب است و شاید برای افراد معمولی مقداری زیاد از حد باشد. از طرفی پس از مدتی مطالعه، بدن به سرعت احساس خستگی کرده و عضلات شروع به انقباض می کنند و بایستی هر چند مدت یکبار به عضلات و ستون فقرات خودتان استراحت بدهید و برای این منظور هیچ وسیله ای بهتر از مبل تختخوابشو وجود ندارد چرا که نه تنها به عنوان مبل می تواند محل نشیمن و جمع های گرم شما باشد بلکه می تواند تختخوابی نرم و سراسر آرامش باشد بدون اینکه نیاز به روتختی داشته باشد. همینطور؛ هیچ بهانه ای برای قرار ندادن کتابخانه دیواری در خانه وجود ندارد، حتی آپارتمان های کوچک هم می توانند از کتابخانه های تمام قد ایستاده استفاده کنند. آنهایی که مشکل کمبود فضا در اتاق نشیمن دارند، باید برای گوشه و فضاهای به ظاهر غیر قابل استفاده برنامه بچینند. به فضاهای عمود توجه زیادی کنید حتی فضای باریک بین چیزها. یکی از این چیزها می تواند فضای بین پنجره ها باشد. چنین طرحی همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید خیلی عالی با دکوراسیون پنجره هماهنگ خواهد شد. حتما لازم نیست طرح کتابخانه چوبی تان شکلی شبیه به مدل های معمولی و بسته مانند تصاویر بالا داشته باشد. یک ایده جالب طراحی قفسه هایی با انتهای باز بجای قفسه های بسته مربعی و مستطیلی است. شکل زیر به خوبی این موضوع را نشان می دهد. این کتابخانه به جای طرح های مرسوم کتابخانه های دیواری، شکلی جالب در قفسه ها ایجاد کرده که نظر هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد. چنین مدلی برای دکوراسیون های مدرن و امروزی فوق العاده عالی جواب می دهد.

کتابخانه

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضای اداری را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

امتیاز محتوا
-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز